Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане към колегите направили прехода 156 -> 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане към колегите направили прехода 156 -> 159

    Впечатления, мнения, сравнения и съжаления от към поддръжка, комфорт, управляемост... ?

  • #2
    Бях пуснал подобна тема, относно моята дилема, дали да си взема 159 2.2 след моята 156 2.0, в английските форуми миналия месец - https://www.alfaowner.com/Forum/alfa...156-2-0ts.html

    Общо взето, мнението на хората там е, че 156 е много по-забавна за каране, по-повратлива, отзивчива и с по-директна връзка с пътя. Кола за каране.
    А 159ката е по-тиха, по-комфортна, по-стабилна, по-"премиум" ... И по-скъпа за поддръжка, естествено.
    Тоест - 159ката е идеална за дълъг път и магистрали, за да не се измаряш толкова.
    А 156цата е да даваш газ на къси разстояния и пътища със завои, щото всичко над 200-300 км на ден ми надува главата с тая генерация и бучащия на 4000 оборота твинспарк...

    За мене изводите съм си ги направил - ще си запазя 156цата... и ще си взема и 159ка, когато имам достатъчна финансова стабилност, за да не ме притесняват скъпи носачи и падащи стъкла.
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      Ти не беше ли писал, че опитът на Алфа и Опел за 159 бил тежко голямо говно, или нещо от сорта?
      1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

      Comment


      • #4
        Чак "говно" - едва ли... Но е факт че колата е най-тежката в класа си и всичките версии са със леко срамни динамични характеристики. И има доста болежки и потенциални (скъпи) проблеми...

        Но на тая красота кой може да устои?
        И бензинова ще мога да си намеря сравнително лесно на 100-150к км за малко пари, както сегашната ми....

        Аудита с такъв пробег и възраст ще струват три пъти повече. И са по-грозни. И се чупят още по-скъпо.
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
          Ти не беше ли писал, че опитът на Алфа и Опел за 159 бил тежко голямо говно, или нещо от сорта?
          Баш говн* си я нарече, ама айде
          http://clubalfaromeo.com/forum/showp...1&postcount=46
          Attached Files
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
            Чак "говно" - едва ли...
            Доброволно ли ще ни се представиш за линчуване или да ти пращаме потеря?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Аз минах от 156 2,4 136к.с. на 159 1,8 140к.с.Не знам за другите,но моето мнение е,че 159-ката си е истински наследник на 156,т.е. всичко което харесваш в 156 го има и тук,но на едно по-високо ниво.Настройката на окачването е перфектна за хората,които обичат да карат,а не да се возят.Качеството на изработка е по-добро,няма го обичайното досадно тръскане,което ми идваше в повече на мен.Абе истинска еволюция на предходния модел и при всички случаи по-добър автомобил.
              alfa 159 1,8 mpi/lpg

              Comment


              • #8
                Забелязвам нова тенденция в този форум. Някакви хора се скъсват да плюят по 159, колко чуплива била, много скъпа за поддръжка, не било алфа, тежка е, не върви,не биха дали толкова пари за нея и още и още “суперлативи” за модела. В един момент същите тези хора си купуват точно гадната 159 и се наблюдава обратната тенденция - обслужване, разни дребни ремонти и мноооого километри.
                159 2.4 JTDM HIGH
                147 1.9JTD 8v - Ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Доброволно ли ще ни се представиш за линчуване или да ти пращаме потеря?

                  Забравил съм явно, някои път ползвам по-цветен език от нормалното

                  Има си плюсове и минуси колата, както всяка друга.
                  Добре че поне е евтина и красива, а и от бензиновите 4цил мотори още никой не се е оплакал...

                  Щото А4 2.0тфси може да е по-лека, по-бърза и по-икономична, но пък мотора е с фабричен дефект в мазането и гори по литър масло на 1000км , трупа нагар и се нуждае от основен ремонт на стойност хиляди левове (бутала, сегменти, лагери, верига, обтегачи, маслена помпа...) Доста коли на по 100 000 км са им сменяли гаранционно цели мотори... При алфите такова нещо няма.
                  Подобна е работата и с бензиновите бемвета(е90), а те пък са супер грозни, особено седаните и комбитата, а те са също толкова качествени като 159 - и на тях им падат стъклата, и те имат проблеми с рейките и т.н...
                  И както казах, ауди или бмв да си намериш на 100-150к км трябва да го плащаш на дебело...

                  Просто се дразня на факта, че 156цата беше доминант в нейното поколение. Продадени доста бройки, най-добрата динамика в класа, кола на годината, страхотни спортни успехи (ETCC)...

                  А 159ката не оправдава очакванията след най-успешния модел на алфа... Продадени 3 пъти по-малко бройки, никакви спортни успехи, и компромисни показатели спрямо конкурентите... Затова моето мнение е, че е провал в развитието на марката, нещо като стъпка назад.

                  Но все пак ще си купя някога.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                    А 159ката не оправдава очакванията след най-успешния модел на алфа... Продадени 3 пъти по-малко бройки, никакви спортни успехи, и компромисни показатели спрямо конкурентите... Затова моето мнение е, че е провал в развитието на марката, нещо като стъпка назад.

                    Но все пак ще си купя някога.

                    Да ти припомня, че и Майбах по-малко се продава от 156


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Стига де, не е коректно сравнението.
                      Нали все пак 159 трябваше да е заместника на 156. Но реално не се получи така.
                      Като излезе джулията, в много от ревютата казваха, че това е истинския наследник на 156 - малък спортен седан с отлична динамика. А 159 си остава в някакъв отделен клас.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Аз пък залагам една бира на това, че след 15 г. ще се окаже, че Джулията се е продавала по-слабо от 159.

                        И това няма да бъде, защото Джулията е лоша кола а защото сме бедни хора. Всеки иска повечко коне под капака, но не и когато се говори за подръжка, когато зарежда гориво или когато плаща данъци. Поради това гледаме да минем с едно ремапче за 200 лв.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:34.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Може и така да стане... Нещо се инатят и поради не знам какви причини не искат да сложат по-малък и по-икономичен бензинов мотор. А имат два готови - и tbi, и multiair .
                          Сегашната А4ка и БМВ 3-ка имат 1.4 и 1.5 моторчета, единия даже трицилиндров , идеални за служебни и за непретенциозни клиенти, които карат леко и биха си купили колата само заради визията...
                          Но сигурно си знаят нещо мениджърите, едва ли съм по-запознат от тях със ситуацията.

                          Същото е и с големия дизел. И Ауди и БМВ имат 6 цилиндрови 250+ коньови дизели. На алфата най-големия (и единствен) е 2.2, но айде това е по-оправдано, покрай сега модерното демонизиране на дизела и поради факта че този тип мотори си ги обичат само немците вече за аутобана и бай-ганьо рейсърите след 15 години когато ги взимат и ги "начипват" и им режат катализаторите, за да чадят яко

                          Излишно се отклонихме от темата обаче и ще ни се карат.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #14
                            А 159ката не оправдава очакванията след най-успешния модел на алфа... Продадени 3 пъти по-малко бройки, никакви спортни успехи, и компромисни показатели спрямо конкурентите... Затова моето мнение е, че е провал в развитието на марката, нещо като стъпка назад.

                            Но все пак ще си купя някога.

                            Дано да е в този живот



                            А аудитата си имат вече лечение 1.8 и 2.0 бензинките.


                            Нарича е качествено масло - при бензина сиректно впръскване има тенденция за преждевременно запалване на сместа и точно поради това от април тази година в САЩ вкараха нова категория на която да отговарят маслата за бензини с директно впръскване - поради преждевременно заплаване се получава недобро изгаряне не бензина и поради това се нарупват и нагар/сажди, а пък те водят до авария на двигателя.


                            Това се наблюдава не само при немските, а при всички бензини с директно впръскване, просто немците най-много са се усрали при проектирането на дивгателя, но и останалите са се усрали.


                            Новото масло контролира преждевременното взривяване на сместа в цилиндъра и така не се образуват нагари, има повече мощност и не аварира двигателя.


                            Ако се поинтересуваш можеш да разбреш и кое е първото сертифицирано масло на европейски производител преминало през тестовете за новите норми на API.
                            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                              А аудитата си имат вече лечение 1.8 и 2.0 бензинките.
                              Нарича е качествено масло....


                              Новото масло контролира преждевременното взривяване на сместа в цилиндъра...
                              Бе едва ли проблема се решава само с масло. Имат 5 ревизии на бутала и сегменти от 2008 до 2015. С еди си колко мм дълбок канал, еди си колко мм дебел сегмент, пък сегменти от различни сплави и т.н... Много опити правиха докато уцелят най-накрая свестно решение.

                              А и аз ти казвам, че има много случаи за гаранционно подменени двигатели, щото са горели десетки литри от смяна до смяна... Те не са сипвали боза, сипвали са оригинално масло в официалните сервизи.

                              А за втория абзац от цитата... не искам да се заяждам или да обиждам, ама ми звучи тъпо... Как ще регулираш С МАСЛО момента на запалването? Запалването е проста работа - компютър-бобина-свещ. Масло не участва в тая схема.
                              Да не забравяме и детонационните датчици. С тях няма как да има преждевремнно взривяване.
                              Last edited by dhtj; d.m.y г., 17:23.
                              156 2.0TS

                              Comment

                              Working...
                              X